Twoje dziecko jest „niegrzeczne”? Sprawdź, co się pod tym kryje [LIVE]

Autorka: Dorota Kuźnik, Ann Asystent Zdrowia

Szczęśliwe, uśmiechnięte i skore do zabawy nagle zmienia się w płaczliwe, smutne, czy nawet agresywne – znasz ten scenariusz z życia swoich dzieci? Nieprzypadkowo akcja codzienności zmienia się zwykle w okresach dużych przemian emocjonalnych. Te natomiast kumulują się jesienią, kiedy dzieci wracają po przerwie do placówek lub w ogóle zaczynają z nimi przygodę. Chcesz zrozumieć procesy, które zachodzą w głowach pociech niezależnie od wieku? Odpowiedź pomoże znaleźć psycholożka dziecięca Cecylia Bieganowska.

„Niegrzeczne dziecko”, czyli jakie?

Na dziecko łatwo spojrzeć ze swojej perspektywy. Że nie umie się zachować, bije, kopie, krzyczy, kłamie, a „przecież tyle razy mówiliśmy, że ma tego nie robić”. Wyjdźmy jednak ze swoich butów i spójrzmy na sprawę z perspektywy dziecka.

Wyobraźmy sobie, że nagle zmienia nam ktoś biuro, pracę na zupełnie inną (albo dokłada obowiązków), szefa, kolegów z pracy i jeszcze pogodę, oczywiście na gorszą. Regularnie chorujemy, bo w biurze, z którego wychodzimy jedynie wtedy, gdy ktoś nam pozwoli, jest masa ludzi, którzy regularnie przychodzą z katarem, a do tego pakuje nam się jeszcze masę rzeczy, które musimy zrobić po godzinach.

„Niegrzeczne dziecko”, czy problemy z komunikacją

Jeśli rozumiecie klimat, to już pierwszy krok do tego, żeby zrozumieć swoje dziecko. Pytanie jak wprowadzić je „w nowe biuro” tak, by czuło się w nim dobrze i nie miało problemów w przyszłości.

Do tego dołóżmy sobie jeszcze jedną kwestię – jesteśmy obcokrajowcami, którzy dobrze się komunikują w sprawach codzienności, ale nie do końca umieją nazwać dokładnie to, co czują. Wytłumaczenie zatem bliskim, co dokładnie jest naszym problemem, jest zwyczajnie trudne, szczególnie jak ci mówią, że przecież wszystko jest wspaniale, bo biuro jest ładne i serwują dobrą kawę.

Z psycholożką Cecylią Bieganowską poruszymy takie zagadnienia jak:

  • Wprowadzenie dziecka do placówki, czyli jak wesprzeć je w nowym etapie w życiu
  • Zajęcia pozaszkolne – czy każde dziecko musi na nie chodzić
  • Wsparcie dziecka w relacjach rówieśniczych
  • Przebodźcowanie, czyli jak rozpoznać jego objawy
  • Stres, czyli jak rozpoznać, jak pomóc sobie radzić i jakie może mieć konsekwencje
  • Nauka komunikacji, czyli jak mówić do dziecka, by chciało z nami rozmawiać

Podczas rozmowy będzie możliwość zadawania ekspertce pytań, do czego gorąco zachęcamy.

dziecko wrażliwe
Na zdj. Cecylia Bieganowska, arch. pryw.

Spotkanie rozpocznie się na żywo już 20 września o godz. 18:00.

Spotkanie poprowadzi Dorota Kuźnik.

Znajdź więcej ciekawych rozmów w Ann-Zdrowie.pl:

0 Komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *