Trener personalny Ann Maciej Rataj: „Uwielbiam zarażać inne osoby pozytywną energią podczas moich zajęć”

Data i czas rozpoczęcia
Liczba miejsc 5

Aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na zdrowie każdego człowieka. Dzięki wydzielanym w czasie treningów endorfinom poprawia się nasze samopoczucie i znacząca obniża się poziom stresu. Treningi są też świetną okazją do nawiązania nowych znajomości oraz uczą nas jak pokonywać codzienne trudności i przezwyciężać własne słabości. W piątek 18 lutego w aplikacji Ann Asystent Zdrowia ruszyły specjalne zajęcia fitness online. O tym w jakich treningach i ćwiczeniach będziecie mogli uczestniczyć opowiedział Maciej Rataj, trener personalny w aplikacji Ann. Zajęcia oraz rejestracja w aplikacji Ann są bezpłatne.

Sportem interesowałem się od zawsze

Sebastian Kaniewski, Ann-zdrowie.pl: Co Pan najbardziej lubi w codziennej pracy trenera personalnego?

Maciej Rataj, trener fitnessu w aplikacji Ann: Sportem interesowałem się od zawsze. Na początku zajmowałem się sztukami walki, ale później przeszło to wszystko w zamiłowanie w stronę rozwoju sylwetki. Sport od początku mojego życia był blisko mnie i wiedziałem, że w tej dziedzinie będę chciał się spełniać.

Chyba to jak moi podopieczni przełamują przy mnie swoje słabości. Lubię też widzieć u nich taki „wystrzał” endorfin po treningu, gdy na początku przychodzą na zajęcia ospali, a wychodzą zmęczeni, choć bardzo zadowoleni i uśmiechnięci. Praca trenera personalnego to praca, która daje innym ludziom szczęście i bardzo to w tym lubię, kocham zarażać inne osoby pozytywną energią.

Bezpłatne zajęcia fitness na wideo w aplikacji Ann Asystent Zdrowia prowadzi w piątki i soboty o 12.00 Maciej Rataj.

Oprócz zajęć na siłowni, walczył Pan też w przeszłości m.in. w Fame MMA. Czy wiąże Pan swoją przyszłość także i z tym sportem?

Ciężko powiedzieć, czy wiąże z tym swoją przyszłość. Na ten moment mam dużą zajawkę na sztuki walki, jednak wiem, że to szybko może się zmienić. W tym sporcie mamy pod sobą bardzo cienki grunt, ponieważ jedna kontuzja może spowodować, że cała przygoda z tym sportem „idzie do kosza”. Mam już swoje lata i w przeszłości miałem kilka ciężkich urazów, więc bardziej traktuję to dla siebie jako formę rozrywki i dodatkową odskocznię, która przynosi mi wiele emocji.

Maciej Rataj: Sztuki walki pomogły mi w utrzymaniu idealnej sylwetki bez zbędnych wyrzeczeń

Regularne uprawianie sportów walki ma też wpływ na Pana rozwój w zawodzie trenera personalnego?

Tak, oczywiście. W przeszłości jak chciałem osiągnąć jakąś zadowalającą mnie sylwetkę, to musiałem się głodzić i trzymać restrykcyjną dietę, przez co nie miałem zbyt dużej przyjemności z życia. Jak wychodziłem ze znajomymi, ciężko mi było coś zjeść, bo wiadomo, że były to dodatkowe kalorie, a jak już jadłem to miałem wyrzuty sumienia. Odkąd zacząłem uczestniczyć regularniej w sztukach walki poczułem, że można żyć normalnie, bez niepotrzebnych ograniczeń.

Uprawianie tego sportu pozwala mi utrzymać w prostszy sposób przyjemną dla oka sylwetką i pozbyć się tkanki tłuszczowej, co ma wpływ na moje lepsze samopoczucie. Nie wyobrażam sobie znowu wrócić na co dzień do statycznego sportu, dlatego staram się w swoich codziennych treningach odwzorowywać zajęcia MMA. Przeprowadzam różnorodne treningi, w których nie brakuje elementów wzmacniania, stretchingu czy wydolności, przez co nie wpadam w rutynę i cały czas się rozwijam. Nie lubię takich zajęć statycznych, jakie odbywają się często na siłowniach, gdzie cały czas robi się te same powtórzenia i każdy trening wygląda podobnie. Wolę za każdym razem próbować czegoś innego i to mnie tylko nakręca.

Ann Fitness, Maciej Rataj
Na zdj. Maciej Rataj, trener personalny aplikacji Ann Asystent Zdrowia.

Korpus jest najważniejszy

Uważa Pan, że fitnessowe zajęcia online są w stanie pomóc w osiągnięciu wymarzonej sylwetki?

Oczywiście, że tak. Jeśli ktoś się tylko przyłoży do zajęć online, to bez problemu może mieć takie efekty jak osoby ćwiczące stacjonarne na siłowni. Treningi online są dedykowane osobom, które nie mają czasu na ćwiczenia poza domem i jeśli tylko takie osoby znajdą w sobie dużo samodyscypliny, to mogą mieć identyczne efekty jak osoby ćwiczące stacjonarnie.

Jakie partie ciała powinny być szczególnie ćwiczone przez osoby początkujące, które wcześniej nie miały zbyt dużej styczności z siłownią?

Na pewno najważniejszy jest korpus, ponieważ z niego tak naprawdę wszystko później wynika. W momencie gdy nie będziemy mieli wzmocnionych mięśni głębokich, to możemy narazić się na częstsze urazy i kontuzje. Dużo zależy też od trybu życia konkretnej osoby, bo jednak w dzisiejszych czasach większość z nas ma siedzący tryb pracy, dlatego też polecam pracę nad mięśniami grzbietowo-lędźwiowymi, które gdy jesteśmy bez ruchu się usztywniają i trzeba pamiętać, by je rozruszać.

Regularność to podstawa!

Jak zachęcić osobę, która sceptycznie podchodzi do treningów, że warto spróbować i że to wcale nie jest nic strasznego?

Zawsze powtarzam, że każdy człowiek musi znaleźć dla siebie sport, który sprawi mu radość. Są osoby, które myślą, że muszą biegać, bo chciałyby schudnąć, a np. nie lubią tego biegania. Uważam, że nie warto robić niczego na siłę. Nasze zajęcia online są jednak na tyle fajne i nie zajmują zbyt dużej ilości czasu, że warto z nich korzystać, bo są one prowadzone w sposób przystępny praktycznie dla każdej osoby. Warto zadbać o siebie i swoje zdrowie, bo nie potrzeba wcale zbyt wiele czasu poświęcać na ćwiczenia, by poprawić stan swojego zdrowia i swoje samopoczucie.

A jak osiągnąć postawione przed sobą cele treningowe? Wydaje się bowiem, że nie jest to wcale łatwe zadanie.

Regularność ćwiczeń jest najważniejszym czynnikiem, który sprawi, czy osiągniemy sukces czy nie. Jeden, dwa czy nawet trzy treningi nie dadzą żadnego efektu, jeśli chwilę później zrezygnujemy z ćwiczeń. Aby zmienić coś na lepsze trzeba nieco bardziej się zaangażować i pamiętać o systematyce. Każdy może spróbować zacząć ćwiczyć i po czasie sprawdzić, czy sprawia mu to satysfakcję, czy nie. Warto się przemóc i spróbować, a wtedy po czasie okaże się, że to już nie będzie taka rutyna, a zwykła codzienność. Początkowe nastawienie odgrywa bardzo dużą rolę, później idzie to już z górki.

Weź udział w bezpłatnych zajęciach fitnessu w aplikacji Ann Asystent Zdrowia. Funkcja dostępna jedynie dla zarejestrowanych Użytkowników.

Maciej Rataj: Nasze zajęcia są dla każdego!

Jakie partie ciała podczas zajęć będzie Pan wzmacniał w aplikacji Ann Asystent Zdrowia?

Nasza zajęcia będą miały na celu przede wszystkim wzmocnienie mięśni znajdujących się w okolicach korpusu. Będą to zajęcia ogólnorozwojowe, których celem będzie uelastycznienie ciała. Ponadto będziemy prowadzić też drugie zajęcia, dedykowane stricte dla kobiet, które skierowane są na dolne części ciała. W przyszłości planujemy także zrobić zajęcia ogólnorozwojowe dla biegaczy, których celem będzie poprawa wyników podczas biegów. Nie będą to zajęcia wydolnościowe, lecz treningi wzmacniające niektóre partie mięśni, o których biegacze często zapominają, a jest to bardzo powszechnym błędem, który może skutkować bardzo poważnymi kontuzjami.

Komu szczególnie poleca Pan nasze zajęcia?

Na pewno wszystkim osobom, które nie mają zbyt wiele czasu i które są zapracowane, przez co nie mają dużo czasu dla siebie. Uważam, że taka forma ćwiczeń jest niezwykle wygodna i komfortowa, ponieważ nie trzeba nigdzie jechać i przejeżdżać przez zatłoczone miasto, tylko rozkłada się matę w domu i już można trenować. Dużo osób nie lubi też całego klimatu i otoczki związanej z siłownią, więc dla nich również jest to świetna forma treningu we własnym domu. Polecam te zajęcia każdemu, kto chciałby poćwiczyć i zadbać o swoje zdrowie.

Rozmawiał: Sebastian Kaniewski / Ann Asystent Zdrowia

Czytaj więcej w Ann:

Ann Fitness, Maciej Rataj
Na zdj. Maciej Rataj, trener personalny aplikacji Ann Asystent Zdrowia.
0 Komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *