Edukacja Ann: Kick – boxing pomaga w odchudzaniu i kształtuje sylwetkę

Data i czas rozpoczęcia
Liczba miejsc 5

Kick-boxing to sztuka walki, polegająca na zadawaniu ciosów bokserskich pięściami, a także kopnięciach. Uważa się, że dyscyplina ta wywodzi się z boksu tajskiego, czyli muay thai. Na czym polega kick-boxing i jakie daje korzyści? Dlaczego warto trenować i czy to sport dla każdego? Przeczytaj i dowiedz się z Ann!

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko znakomity sposób na utrzymanie w normie swojej wagi i wymiarów, ale także na podniesienie ogólnej sprawności i odreagowanie stresów.

Kick – boxing: co to za dyscyplina?

Kick-boxing jest formą sztuki walki, która obejmuje nie tylko ciosy bokserskie, ale również kopnięcia. Istnieją różne rodzaje kickboxingu i każdy ma inne zasady. Przede wszystkim dzielimy je na japoński i amerykański. Japońska forma polega na połączeniu technik boksu tajskiego i karate. Pozwala ona na kontakt z łokciami i kolanami. Amerykański kick-boxing zaś wykorzystuje ręce i stopy do kontaktu. Wyróżniamy również bezkontaktowy kickboxing i cardio kick-boxing, podczas których kopiemy w worki i ochraniacze na ramiona zamiast na partnerze treningowym.

Cały artykuł dostępny po zalogowaniu na stronie oraz w aplikacji.

Kickboxing to sztuka walki bardzo dynamiczna, która wymaga od zawodnika rozluźnienia oraz szybkości. Jest to też dyscyplina, która szczególnie naraża trenującego na kontuzję. Zawodnik musi być wyposażony w wiele przedmiotów ochronnych w celu zmniejszenia ryzyka powstania urazów, nie ograniczających tym samym jego ruchów.

Najważniejszym elementem kick-boxingu jest odpowiednia postawa oraz ułożenie ciała. Nogi muszą być ugięte lekko w kolanach. Lewa stopa i lewe ramię u osób praworęcznych powinny być wysunięte do przodu. Dłonie należy złożyć w pięści, pełnią one funkcję ochronną dla podbródka. Łokcie muszą znajdować się maksymalnie przy ciele, nie odstawać. Natomiast podbródek powinien być przybliżony do klatki piersiowej. Warto też zaznaczyć, że ogromną rolę w kick-boxingu odgrywa oddech. Często popełnianym błędem, szczególnie przez początkujących, jest wstrzymywanie oddechu podczas wymierzania i wykonywania ciosu przy równoczesnym napinaniu wszystkich mięśni. Ogranicza to znacznie zakres ruchów, refleks i uniemożliwia poprawne wykonywanie kopnięć.

Kick-boxing a korzyści zdrowotne

Kick-boxing jest dyscypliną sportową, a jak wiadomo sport pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Trenowanie tej sztuki walki kształtuje sylwetkę, poprawia kondycję oraz wzmacnia mięśnie. To jeden ze sportów, które w bardzo dużym stopniu uruchamiają jednocześnie wiele partii mięśni. W trakcie treningu intensywnie pracuje całe ciało. Szczególnie mocno zaangażowane są mięśnie nóg i ramion. Poza tym, dzięki ćwiczeniom, rozwija się refleks, umiejętność koncentracji, szybkiego reagowania. Istotne jest także to, że na każdym treningu się rozciągamy, a więc poprawiamy swoją gibkość.

Ponadto trenowanie kickboxingu to świetny sposób na spalanie tkanki tłuszczowej. Rozgrzewka przed samym treningiem jest bardzo intensywna. Polega na bieganiu, ćwiczeniach cardio oraz skakaniu na skakance. W trakcie takiego treningu możemy spalić nawet około 800 kalorii w ciągu godziny. Badania pokazują, że kickboxerzy mają większą masę mięśniową i niższy procent tkanki tłuszczowej.

Sztuki walki szczególne związane są z poprawą zdrowia psychicznego. Kickboxing obejmuje ćwiczenia aerobowe i beztlenowe. Podczas których zwiększa się endorfin i zachodzą zmiany w części mózgu, które mogą pozytywnie wpłynąć na osoby odczuwające stres, lęk i cierpiące depresję. Kick-boxing również kształtuje w nas pewność siebie. Wzrasta dzięki niemu poczucie bezpieczeństwa i siła mentalna.

Niestety kick-boxing negatywnie wpływa na postawę ciała. Dlatego zalecane jest łączenie treningu z pływaniem. Warto też podkreślić, że przekonanie, iż kick-boxing mogą ćwiczyć tylko mężczyźni jest mylące. Trening jest dla każdego. To sport, który nie wymaga dużych inwestycji, ale potrzebuje ogromnego wysiłku. Warto jednak przed rozpoczęciem trenowania kickboxingu skonsultować się ze specjalistą lekarzem bądź profesjonalnym trenerem.

Autor: Svitlana Slyvchenko, Ann Asystent Zdrowia

Czytaj więcej w Ann:

0 Komentarzy

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *